onsdag den 2. februar 2011

Kreativt genbrug

Jeg kan desværre ikke være så kreativ i øjeblikket som jeg selv gerne vil det. Det er desværre ikke så praktisk - For slet ikke at tale om umuligt - At male møbler, scrappe, sy, eller andet i den dur når man ligger ned. Det er desværre sådan min dag forløber for tiden. Med at ligge ned. Jeg glæder mig til jeg har født og mit bækken kan få en chance for at gå på plads igen så jeg kan bevæge mig igen.

Men imellem tiden synes jeg ikke skal snydes for lidt kreativt. Dem af jer der har læst min dagbog dengang jeg skrev på Ungmor.dk har måske set noget af det jeg viser før. Det må i så bare leve med.

I sommers smuttede jeg forbi den lokale genbrugs møbel biks og der har de altid mange sjove ting. Der er fyldt med gamle bøger og porcelæn. Der meste er ikke så spændene, der er meget kinesisk porcelæn og videofilm. Men hvis man kigger godt efter så kan der dukke ting op som med lidt snilde kan blive flotte og sagtens kan få en plads i et moderne hjem.

Jeg fandt en gammel taburet. Den var i mørkt træ som helt sikkert havde set bedre dage. Stoffet var slidt og lugtede. Desværre har jeg ikke noget før billede - Men billedet efter en omgang maling og nyt betræk siger vidst det hele. Det er smadder nemt at gøre selv.

Bare du har:
Sandpapir
En klat maling - Vil helt klart anbefale man bruger træmaling istedet for Akryl som jeg har brugt
pensler
Stof
En søm pistol

Hvis taburetten er lidt vakkelvogn kan det være en ide at skille den helt af og lime den sammen igen. Jeg skilte min taburet ad for at male den og den fik derfor også ny lim. Gør man det skal man huske at sætte den i spænd mens limen tørre. Det gør du med skruetvinger.
Det stof jeg har brugt er fra Ikea (Hvem elsker ikke Ikea?)




Er jeg den eneste som glæder sig til forårets og sommerens loppemarkeder?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar